MERSİN TARSUS İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

TARSUS İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2021 MART AYI DÖGEP TOPLANTISI YAPILDI

TARSUS İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2021 MART AYI DÖGEP TOPLANTISI YAPILDI

       Din Öğretimi Genel Müdürlüğü'ünce Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri gelişim programı (DÖGEP) kapsamında mart ayı etkinliği 25.03.2021 tarihinde çevrimiçi uzaktan toplantı şeklinde gerçekleştirilmiştir.Ülkemizin din eğitimi, ilmi ve kültürel mirasına katkı sağlayan kişilerin biyografik tema olarak "Mehmet Akif Ersoy'un hayatının genel anlamda analizi, makale, sunum, düşünce ifade etme şeklinde DKAB öğretmenlerince değerlendirmeler yapılmıştır.

Bu kapsamında "Mehmet akif'in Egitim Felsefesi: Eğitim Öğretime İlişkin Görörüşleri"adlı makalenin (yrd.Doç.dr.Ahmet Çoban)analizi yapılarak değerlendirmeler yapılmıştır.

M.Akif,1873-1936 yıllarında yaşamış, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerini görmüş,bu dönemdeki gelişmelerin analizini şiirleriyle dile getirmiş milli şairimizdir.Akif, yaşadıklarını, gördüklerini, duyduklarını, hissettiklerini yazan sıradan bir şair değildir.Eğitim öğretime önem veren bir aile ortamında dünyaya geldiği için bu konudaki düşünceleri  gelecek açısından bir perspektif oluşturmaktadır.Kendisi doğu ve batı ülkelerinde yaşamış; buralarla ilgili gözlemlerde bulunarak yeni bakış açıları ortaya koymuştur.

M.Akif, eğitim sisteminde gelişim ve yeniliklere açık olunması konusunda "Osmanlı Medreselerinin" günün koşullarına uygun yeniden yapılanması gerektiğini vurgulamıştır. "Ona göre yedi yüz yıllık eserlerle İslam Dininin bu günkü ihtiyacın karşılanması asla mümkün olmadığını vurgulayarak medreselerin bu ihtiyaca cevap veremediğini ifade etmiştir".Ona göre dinde yeni görüşler ortaya koymaya çalışmak önemlidir; ama iktisadi hareketler ,üretim için son derece önemlidir, diyerek o dönemde medreselerin ıslah edilmesi gerektiğini vurgulamıştır.

M.Akif, muallim tanımını yaparken imanlı,edepli,sonra işin ehli ve vicdanlı olmalıdır.Bu özellikler yoksa muallim olunmaz derken günümüz öğretmenlerine bir model çizmektedir.

Akif, bilim ve teknolojinin batıda olduğunu görmüş, milletin bunlara acil ihtiyacının olduğunu hemen tahsil edilmesi gerektiğini belirterek ancak  dini değerlerlerimizden uzaklaşmadan alınması gerektiğini belirterek; gelenekten beslenen bir modern algıyı benimsediğini göstermiştir.

 

   "DKAB Öğretmenleri",Mehmet Akif'in her şeyden önce ömrünü vatanı ve milleti için adamış bir mütefekkir olduğunu konusunda görüş birliğine varmışlardır.Bu noktadan hareketle M.Akif'in eğitim sistemi içerisinde gelecek nesillere daha iyi tanıtımı konusunda çalışmaların yapılmasının faydalı olacağını vurgulamışlardır. M.Akif'in zor dönemin koşullarına bakıldığında kendisini İslami ilimlerle birlikte yetiştirmiş bir şahsiyettir. Yaşadığı dönemin sosyal,siyasi ve bir çok alandaki sorunların çözümünde dini refaransları esas almıştır. Müslümanların yaşadıkları sorunların çözümünde "Kuran ve Sünnet" perspektifiyle hareket etmeleri gerektiğini vurgulamıştır.

M.Akif, Cumhuriyet ilk yıllarında iyi yetişmiş zor dönemin İslami refaranslarla bir donanıma sahip bir dava adamıdır.Hayatın ülkesine ve İslama adamış; bir anlamda gelecek nesillere örnek olacak mümtaz bir şahsiyettir.

"DKAB Öğretmenleri" olarak M.Akif'in hayatını doğru bir şekilde analiz etmeli; yeni perspektiflerle onun düşünce dünyasını güncel anlamda eğitim sistemi içerisinde gelecek nesillere aktarmanın çabası içerisinde olmalıyız.

Şehit Mustafa Mahallesi 3522 Sok. Tarsu Apt. Dış Kapı No12 İç Kapı No1 Tarsus/MERSİN - 0324 613 52 53/54

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.