İlgi a) 17.04.2015 tarih ve 29329 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği.
İlgi (a) yönetmelik hükümleri doğrultusunda, öğretmenlerimiz 2015 - 2016 eğitim - öğretim yılından itibaren performans değerlendirmesine tabi tutulmaktadır.. Uygulama sürecinin sağlıklı bir şekilde yürümesi adına aşağıdaki hususlar doğrultusunda iş ve işlemlerin yapılması gerekmektedir.
Okul/kurumunzun aşağıda belirtilen hususları titizlikle uygulamasını rica ederim.
1)2015 - 2016 eğitim - öğretim yılında, fiili olarak öğretmenlik görevini yerine getirenler performans değerlendirmesine tabi tutulacaktır. Öğretmenlerin "fiili olarak öğretmenlik görevi" süresi hesabında, 657 sayılı Kanun ve diğer kanunlar uyarınca aylıksız izin almak suretiyle geçirilen süreler, her türlü kanuni izin ve sağlık raporları ile fiilen öğretmenlik görevi dışındaki geçici görevlendirmelerde (valilikler, kaymakamlıklar, il ve ilçe millî eğitim müdürlükleri, öğretmenevleri vb.) geçen süreler dikkate alınmayacak olup bu sürelerin eğitim - öğretim yılı süresinin tamamını kapsaması halinde performans değerlendirmesi yapılmayacaktır.
2)Öğretmenlerin performans değerlendirmeleri 30 Haziran 2016 tarihine kadar, görev yaptığı eğitim kurumu müdürü tarafından yapılacaktır. Eğitim kurumunda, eğitim kurumu müdürünün görevini vekaleten yürütmesi halinde performans değerlendirmeler "müdür vekili" tarafından yapılacaktır.
3)Eğitim kurumunda müdürlük görevini yerine getirenlere performans değerlendirmesi yapılmayacak olup Müdür Başyardımcısı, Müdür Yardımcısı, Bölüm Şefi, Atölye Şefi, Laboratuvar Şefi, Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmeni (BTR) v.b. kadrolarda görev yapan öğretmenlere performans değerlendirmesi yapılacaktır.
4)Bakanlığımız öğretmen kadrolarına ilk atama kapsamında atanarak göreve başlayan aday öğretmenlerden 02.10.2015 ve 18.04.2016 tarihlerinde açıklanan Aday Öğretmenlik Sınav sonuçlarına göre asil öğretmen olarak atananlara öğretmen performans değerlendirmesi yapılacaktır.
5)Öğretmenlerin performans değerlendirmeleri "Kurum Yetkili Kullanıcısı" ile MEBBİS modülüne giriş yapılarak "Öğretmen Performans Değerlendirme" ekranı üzerinden yapılacaktır. Değerlendirmelerin MEBBİS modülüne giriş işleminde oluşabilecek hataların düzeltilmesi 17.07.2016 tarihine kadar eğitim kurumu müdürü tarafından gerçekleştirilebilecektir. Bu tarihten sonra yapılmak istenilen düzeltme işlemleri il millî eğitim müdürlüklerince gerçekleştirilecektir.
6)Performans değerlendirmeleri tamamlanan öğretmenlerin MEBBİS modülünden değerlendirme formlarının çıktısı alınıp eğitim kurumu müdürü tarafından imzalanarak öğretmenin özlük dosyasında muhafaza edilecektir. Öğretmenler performans değerlendirmelerini kişisel MEBBİS ekranlarında görebilecektir.
7)Değerlendirmesi yapılmadan görev yeri değişen öğretmenlerin performans değerlendirmeleri, görev yeri değişikliği yapılmadan önceki eğitim kurumu müdürü tarafından, ilgi (a) yönetmeliğin matbu Ek-3 formları yazılı şekilde doldurularak yapılacaktır. Doldurulan formlar yeni atandığı eğitim kurumuna resmî yazı ile gönderilecektir. Yeni atandığı eğitim kurumu müdürü, Ek-3 formlarını MEBBİS modülüne işleyecektir.
8)Öğretmenlerin performans değerlendirme işlemlerinin sorunsuz bir şekilde yürütülmesi için, fiili olarak görev yapıp yapmadığı, başka kurumlarda/okullarda görevlendirilmeleri ve izin/rapor durumlarının tespitinde MEBBİS kayıtları esas alınacak olup, MEBBİS kayıtlarında gerekli özen ve hassasiyetin gösterilmesi gerekmektedir.
Murat DİKEÇ
İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü
Dağıtım: Tüm Resmi Okul/Kurum Müdürlüklerine