MERSİN TARSUS İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İlçemiz DKAP Öğretmenlerinin 2019 Mayıs Ayı Değerlendirme Toplantısı İlçemiz Şehit Ömer Halisdemir İmam Hatip Ortaokulu'nda Gerçekleştirildi.

İlçemiz DKAP Öğretmenlerinin 2019 Mayıs Ayı Değerlendirme Toplantısı İlçemiz Şehit Ömer Halisdemir İmam Hatip Ortaokulu'nda Gerçekleştirildi.

İlçemiz DKAP öğretmenlerinin 2019 Mayıs Ayı değerlendirme toplantısı İlçemiz Şehit Ömer Halisdemir İmam Hatip Ortaokulu toplantı salonunda, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Engin Özel'in başkanlığında gerçekleştirildi.

Toplantıda, Mayıs ayı konusu olan DKAP öğretmenlerinin iletişim becerileri sınıf yönetimi ve lider öğretmenlik konularında sunum yapılarak, Din Kültürü Ahlak Bilgisi Öğretmeni Derya Yılmaz tarafından etkili sınıf yönetimi konulu bir sunu yapıldı ve ayrıca Tarsus Amerikan Koleji Din Kültürü Öğretmeni Ali Kılınç tarafından etkili sınıf yönetimi ve iletişim konulu görüşleri ve belirtir konuşmalar yapılarak mayıs ayı değerlendirme raporu oluşturuldu.

Oluşturulan  raporda özetle "İçinde bulunduğumuz 21. Yüzyılda meydana gelen hızlı gelişmeler ve değişimler, her alanda olduğu gibi eğitim alanını da etkilemiştir. Önceden öğretmen merkezli olan eğitim anlayışı günümüzde yerini öğrenci merkezliye bırakmış, eğitim kurumlarında demokratik eğitim anlayışı yaygınlaşmıştır.

Öğrenci merkezli eğitim ve demokratik eğitim anlayışı öğretmenin eğitimdeki rolünü ve sahip olması gereken bilgi ve beceriyi değiştirmiştir.  Geleneksel eğitim anlayışında öğretmenin rolü bilgi yayma iken, çağdaş eğitim anlayışında öğretmenin rolü, öğrenmeyi öğreten biçimine dönüşmüştür. Geleneksel eğitim sisteminde öğretmenin sınıfı otoriter bir anlayışla yönetmesi söz konusu iken, yeni anlayışta öğretmenin demokratik liderlik davranışı sergilemesi beklenmektedir. Bütün bu değişimler, öğretmenlerin eskiye oranla daha fazla ve daha farklı yeterliliklere sahip olmasını gerektirmektedir.

Eğitim sisteminin bir parçası olan ilköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin eğitim-öğretim sürecinde etkili olabilmesi için teoride sahip oldukları varsayılan sınıf yönetimi yeterliklerini pratikte ortaya koyuyor olmaları gerekmektedir. Bu çalışmada DKAP öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliklerinin uygulanmada ne düzeyde gerçekleştirildiği incelenmektedir.

Eğitimde iletişim sürecinin işleyişinde kaynak öğretmen, alıcı da öğrencilerdir. Mesaj, ders kitabı, program içeri ya da öğretmenin yaptığı konuşmalardır. Kanal ise öğretim sürçleri ve süreçte kullanılan öğretim araç ve gereçleridir. Öğrencilerin teklileri de dönütü yansıtmaktadır. İletişim sürecinde, öğretmen ve öğrenci, kaynak ve alıcı olarak rollerini sürekli değiştirerek geri bildirimi etkili olarak kullanabilirlerse etkili iletişim gerçekleşebilir. Bu nedenle öğretmenin iletişim sürecini çift yönlü olarak ve öğrencinin katılımını sağlayarak gerçekleştirmesi, öğrenme açısından büyük önem taşımaktadır.

DKAP Öğretmenleri sınıf yönetimi ve iletişim becerileri konusunda gerekli olan vizyona sahiptirler. Gelişen koşullara göre kendilerini yenileme iletişim becerileri konusunda din eğitimin amacına uygun olarak değişim göstermeleri gerekmektedir. İnsanların her alandaki değişim ihtiyaçları bu alandaki din eğitimcilerinin de kendilerini günün koşullarına uygun bakış açılarını ve paradigma değişimini zorunlu kılmaktadır." Şeklinde oluşturulmuştur.

Toplantı,  çekilen hatıra fotoğrafının ardından son buldu.

29-05-201929-05-201929-05-201929-05-2019

Şehit Mustafa Mahallesi 3522 Sok. Tarsu Apt. Dış Kapı No12 İç Kapı No1 Tarsus/MERSİN - 0324 613 52 53/54

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.